Sidor

oktober 17, 2013

Svarta brogueskor för bröllop och vardag...

Senaste inköpet är ett par svarta brogueskor för ett stundande bröllop i november. Dom är även utmärkta som vardagsskor och passar bra till svarta och blåa jeans, grå och mörka ullbyxor, och de flesta andra byxorna i garderoben. Modellen jag valde är litet smäckrare, och inte med bredare och robustare sula av promenadmodell.

Jag använder dom en stund dagligen när jag går ut, allt för att de skall var ingågna och sköna till bröllopet. Jag vill inte skaffa mig skavsår på sonens bröllopsdag, no way sir. Jag räknar med att skorna skall hänga med i massor av år och åldras med behag och få lite patina, förutsatt att de sköts om och vårdas enligt alla regler. Viktigt med skoblock naturligvis. Den något v-formade spretiga snörningen beror på höga fotvalv.

Det är aldrig fel med ett par snygga svarta brogueskor i garderoben.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar