Sidor

april 17, 2013

Sandaler till sommaren - Funkar det stilmässigt...

Sandaler är skönt att använda när vädret blir litet varmare, och det fungerar absolut tillsammans med en litet ledigare och lättare sommarklädsel.

Den typ av sandaler som jag är intresserad av är de som i den engelskspråkiga världen går under benämningen fisherman sandals, d.v.s. inte så öppna sandaler i läder som funkar väldigt bra ihop med jeans och chinos (kanske mindre bra ihop med shorts). Kravet jag har är att de skall ha rätt utseende, vara lediga, komfortabla, luftiga och palla för långvarig användning.

Sportsandaler eller plastdito och flipflops är av 0 och intet intresse för min del. Sandaler ihop med strumpor och shorts kommer jag inte ens att kommentera.

Jag har efter en del letande på nätet hittat ett antal sandaler som passar det jag är ute efter, och flera av dessa finns även hos svenska återförsäljare. Priserna börjar runt 700 och går upp till 1600. Några av sandalerna går väl under vad vi i Sverige rubricerar som gubbsandaler. Men för bövelen, jag är ju i det närmaste där, så litet åldersadekvata persedlar tycker jag absolut går an.

Sök på märke och modellnamn för att hitta återförsäljare om några är av intresse.

Bilden överst är på Stacy Adams Mayfield Sandal

Mer bilder hittar du här.

Clarks UnQuarry Fisherman Sandal
Josef Seibel Camden Fisherman
Dunham Monterey Fisherman Sandal
Finn's Comfort Tropez Fisherman Sandal
GBX Torino Sandal
Josef Seibel Logan Sandal
Panama Jack Meridian Sandal
Reiker Liam Sandal

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar